5 Mayıs 2013 Pazar

110 & 111. Günler : başlık atamadım dahi!

Güneşli bir pazar günü, balkona kuruldum kahvemi alıp, gerek Leslie'yle gerekse de Jillian'la egzersizlerimi yapmışım, duşumu almışım, akşamüstümü kitap okumaya ve de eksik yazılarımı tamamlamaya adamışım, sanırsınız ki sorumluluk ve hedeflerinin bilincinde melek gibi insanım.

Değilim, Leslie ve Jillian birlik olsalar şu anda, ancak Cuma gününün şuursuz listesinin yarısını telafi edebilirler. Aylardır yapmadığım kadar absürd bir şekilde yedim. İki gündür de düşünüyorum valla, acaba kötü örnek olmamak adına ve "cıkcıkcık aslı yahu!"ları duymamak için acaba yazmasam mı diye (bak yarı ciddiyim bu dediğimde ha!) ama sonra dedim ki kendime, madem bu yola çıktık, o zaman neyse o arkadaş! Yaptım, pişman da olmadım, çaresini de biliyorum, o zaman yazalım gitsin.

Cuma günü ofiste akşamüstüne kadar nispeten sakin bir gün oldu diyetimiz açısından. Ancak günün tüm abuk sabuk stresi akşamüstü çıktı ve içimdeki "yemek canavarı" bütün ihtişamıyla kaldırdı kafasını uykusundan. Olay şöyle gelişti:

Öğle yemeğinde akılsızlık ederek çok çok ince bir dilim tavuk yedim, o kadarcık protein kesmedi tabii ve fena acıktım sonradan. Bir -iki hafta önceki öğle yemeklerinden birinde verilen ve içmediğim, son kullanma tarihi gelmiş ayran vardı dolabımda, onu içtim. Tam o sırada gözüme çarpan iki tane kivi (ki 2 hafta olmuştu alalı, artık bozuldular bozulacaklar) ziyan olmasın diye soyuldu dilimlendi ve yendi. Ayran üzerine kivi yiyen tüm sersemlere olacağı gibi mide alt üst olunca da 6 tane bademle de yatıştırılmaya çalışıldı. Oldu mu? Olmadı. Yarım saat sonra 2 adet wasa (ve kuru gelmesin diye çoook ince sürülen labne) mideye indi. Eve yıkanmaya götüreyim bari diye de kavanozda kalan 1,5 kaşık kadar nesfit de peşisıra gitti. Yuh mu dediniz? Diyebilirsiniz çünkü ben şimdi yazarken dedim. Halbuki ne öğrenmiştik biz Mehtap'tan daha yolun en başında? Vücudumuz çöp kutusu değil! İlla bitsin diye bir şey yememiz gerekmiyor! Daha sonra (zamanında) yenebilir her şey, zorlamaya ne gerek var? İşte, olmayınca olmuyor arkadaşlar, yedin mi yiyorsun.

Şahsen ben kendimi çok fazla hırpalayıp suçlu psikolojisine girmek istemiyorum, yaptığımın ardında durup sonradan telafi etmek bana daha mantıklı geliyor. Nihayetinde bir robot olmadığım gibi, göründüğüm kadar da şuursuz olmadığımı ve bunun da üstesinden gelebileceğimi düşünüyorum. Sonrasında geldim de tabii ama durun hele gün bitmedi daha günahım çok! :))

Akşamında çok sevgili arkadaşlarım E. ve S. ile Palladium'da dolaşıp elbiseler bakacaktık ve sonrasında da yemek yiyecektik (benim için abiye bakmaya başladık evet, S.'ciğimiz ise - nazarlar değmesin - çok tatlı bir hamile oldu şimdi mini mini göbeği de belli olmaya başlayınca, ona da bir iki hamile elbisesi eteği bakalım demiştik). Eh, S'in işleri biraz uzayınca dedim bari ben çıkmadan yiyeyim de akşam bu iş uzar, yiyemeyiz. Evde yemek olmayınca el ekmek peynire uzandı, ağzıma tıkıştırdım (HATA! işte o zaman ne yediğini anlamıyorsun ve dolayısıyla da doymuyorsun işte genç! Yapma bunu...) ve sonrasında yola çıktım.

Palladium'da gezdik dolaştık, elbiseler denedik (anacım 40 beden dahi rahatlıkla giyebildim bazı kalıplarda, kendime pek şaştım haha! E&S de beni görünce zaten şaşmışlardı - her ay bir kere buluşabiliyoruz biz, artık rutine oturttuk, her ayın ilk Cuma'sına denk getirerek birlikte bir akşam geçiriyoruz eh haliyle onlar da ayda bir görebiliyorlar bendeki ilerlemeyi) ve saat 22:00'da AVM kapanınca üst katındaki pek güzel Polonez'e çıkarak dışarıda bir masa istedik, bir şeyler atıştıralım (kızlar hala yememişlerdi ve ben de acıkmıştım valla) ve bir şeyler içelim diye. Barda masamızı beklerken ne oldu? S. için limonata, E. ve benim için de cosmo'lar geldi önümüze. İçtik mis gibi! Sonra masamız hazırlandı ve yerimize geçtik, ne yaptık? Gecenin 22:00'unda yedik! Hem de ne yedik! Öyle ki, gece rahat uyuyamadım, o kadar diyeyim size:

110.gün
07:45
1 poğaça
10:15
2 adet kuru kayısı
12:45
1/2 kase sebze çorbası
 
1 ince dilim rosto tavuk göğsü
 
marul + roka + kırmızı lahana + havuç
 
haşlanmış karnabahar
 
4 çorba kaşığı yoğurt
16:00
200ml ayran
 
2 kivi + 6 badem
16:30
2 adet wasa light kraker
 
1'er ince tabaka light labne
 
2 çorba kaşığı nesfit (k.meyveli)
19:30
2 dilim tam tahıllı ekmek
 
1 dilim beyaz peynir
22:00
350 gr antrikot
 
ızgara sebze
 
1 kadeh cosmopolitan kokteyl

Neyse, fark ettim ki gerçekten ben eskisinden daha düşük kondisyonluyum yemek konusunda bu liste her ne derse desin. Böyle bir gün bana vız gelir tırıs giderdi önceden ve artık yedikten sonra günlerce kendime gelemiyorsam, doğru izdeyim.

Dün ise (Cumartesi) anneme abiye bakmaya niyetlendik ve çıktık. İstikamet Kadıköy'ken kendimizi Bağdat Caddesi'nde bulduk. O da ben de bir çok elbise denedik (sanırım şimdiden buldum ben nikah elbisemi ama haftaya bir de Nişantaşı'na gidelim dedik, sonrasında satın alacağım). Daha sonra kardeşim ve nişanlısı C'cığım da bize katıldı ve oturup yemeğimizi yedik. Fena gitmedim gün boyu, sonrasında gezmeye devam ettik, akşam yemeğini de Cadde'de yedik ve akabinde akşam 22:00 gibi eve döndük. Otur kalk eğil giyin soyun dolaş derken biraz egzersizli bir gün oldu en azından.

111.gün
09:30
2 dilim tam tahıllı ekmek
 
1 dilim beyaz peynir
 
3 adet yeşil zeytin
13:00
1/2 simit
15:30
sebze tabağı (kabak, kırmızı & yeşil biber, soya filizi, mantar, brokoli: zyağı ile kavrulmuş)
 
 
 
1 dilim ekmek
 
1 adet falafel (küçük)
20:30
2 parça lagos şiş
 
1 adet karides tempura
 
yeşil salata
21:30
pinkberry meyve salatası

Pinkberry meyve salatasına pek takılmıyorum, orada da sordum sonra internette de baktım, sadece 130 kalori. Akşam yemeğimin tamamlayıcısı gibi olmuş oldu, çok sakıncalı olacağını düşünmedim (sadece, biraz daha erken bir saatte olsaydı daha iyi olacaktı herhalde).

Bugün ise bugünlerin - özellikle Cuma'nın - kefaretini ödeme günü, az sonra da çıkar yürürüm biraz diye düşünüyorum hazır hava bu kadar güzelken. Daha çok sıcaklamadık, yazın ne olacak bilemiyorum!

Becerebilirsem bugünü akşam yazarım, yoksa yarın görüşürüz, herkese iyi bir Pazar akşamüstü dilerim ;)

10 yorum:

  1. yok beee öyle abarttığın kadar yenmiş bişi yok bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "eski"ye kıyasla yok aslında büşracım da 14 Ocak'tan bu yana günlük yediklerimle kıyaslayınca oldukça fazla oldu cuma öğleden sonra ve akşamı (hatta gece diyelim ona biz eheh). çok da rahatsız etti midemi biliyor musun? sanırım o nedenle abartılı olduğu kafama kazındı.

      yalnız şunu görüp öğrendim en azından: anoreksik olmam ben oh misler gibi yiyebiliyorum hala :)))

      Sil
  2. Merhaba Aslicigim,
    Anlasilan Ben bu 5 gün icinde hic saglikli beslenemeyecim.Beni ancak 5günlük fast week
    Kurtarir.evet Istanbuldayiz ve burasi bir fast food cenneti(cehennemi) .Burda insanin saglikli beslenmesi cok zor .Simdiye kadar yediklerim ölcülü ama karbonhidrat agirlikli .Az olsada yediklerim .bütün gün yürüsekte durum hic iyi gözükmüyor.üstelik daha agiz tadiyla birsey yemedim.Hersey asiri pahali ve lezzetlide degil.
    Planlarimiza göre gezioruz.Sultanahmet,Gülhane Parki,Eminönü,Nisantasi,Besiktas...Bugünkü gezdigimiz yerler.seninlede birgün bulusmak istiyorum.Sanirim Is cikisi müsait olursun tabii zamanin varsa. Cuma sabahi 6 da geri ucacagiz.nasil ve ve nerde bulusmamiz uygun olur?önümüzdeki günlerde Bagdad caddesinede gelecegiz.Aslinda Email adresine yazsam daha iyi olurdu.Yarin sabah tekrar yazarim.Yarin belki Bogaz turu yapacagiz .Hava sahane ,Hamburgun yaz mevsimi gibi.Insallah böyle gider.Sule

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şulecim, 5 günden bir şey olmaz, lütfen tadını çıkartabildiğince ye / iç, nasılsa prensiplerini biliyorsun artık ve onu hemen toparlarsın. asla suçluluk psikolojisine girme, canının istediğini kendi belirleyeceğin makul ölçülerle ye gitsin en azından sonradan aklında kalıp da kafanda büyümez.
      görüşebilmemizi cidden çok isterim, mailleşelim de denk getirebilir miyiz bir bakalım. maalesef hafta içleri benim karşıya geçmem pek mümkün olamıyor ama Cadde'de olacağınız gün eğer uydurabilirsem en azından (kısa da olsa) bir kahve içimlik bir araya gelmemizi çok isterim.
      e-mail adresim var değil mi sende?

      Sil
  3. A ama haksızlık bu buluşmayın yaaa
    Yok yok ne güzel şule ya sılaya dönmüşsün aslı ile de buluşursanız sevinirim ne güzel olur
    Hoşgeldi sefa geldin
    Ben ankaradayım istanbul da olmak isterdim şimdi
    Nuray

    YanıtlaSil
  4. Aslı iyiyim sağol ama endişeliyim ancak doktora bi dahaki ağrıya kadar gider miyim bilmiyorum o konuda pek bi fenahım malesef
    Nuray

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı şeyi ben de yapıyorum nuray yahu, ağrı geçtiği anda unutuyorum doktora gitmeyi ve baktırmayı ama yanlış tabii bu... ihmal etmeyerek gitsen ne iyi olur!

      tekrar geçmiş olsun.

      Sil
  5. Asli bebegim bence abartiyorsun yedigin seyler hicde öyle kötü degil hergün olmuyorki böyle takma zaten bak ben daha diyete ilk basladigimiz hafta misafir almistim herseyden yemek zorunda kaldim ama olabildigince az eve gelen misafire diyemiyorsunki diyetteyim:)) Ama kötü birsey olmadi simdiye kadar 9 kiloda benden gitti arada olsun yeterki bu 2. 3. güne sarkmasin ne diyor Mehtap birakin ozaman buisi..

    Sulecigim ne güzel tadini cikar tatilinin yani aslinda kebapcilarda sadece et ve salata yiyebilirsin soslarini masaya iste kendin koy yada koyver gitsin:))

    Bende 12 Haziranda oradayim bende istiyorum cok Asli ile bulusmayi ama iki ayri yakadayiz sonra sünnet Dügün telasi var birde kiz isteme ve beni görmek isteyen bir yigin insan bilmiyorum kismetse olur ne diyeyim..

    Mehtap sadece zayiflatmiyor birde böyle güzel dostluklar kurduruyor..Sulecigim olurda birgün yolun düserse mutlak haberim olsun cok isterim seninlede tanismak yada belki biz Hamburga geliriz kimbilir:)

    Öptüm sizi kizlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaa çiğdem, 12 haziran benim doğumgünüm :) geldiğinde eğer ki denk getirebilirsek görüşebilmemiz ne güzel olur. çok yoğun bir programınız olacak belli ki, kimi evlendiriyorsunuz? hayırlı olsun şimdiden.

      Sil
  6. Sulecigim yolun nereye düsecek degil mi??

    Züriche canim mutlak beklerim cok güzel buralarda

    YanıtlaSil