15 Mayıs 2013 Çarşamba

Depresif Anlar (121 ve 122.Gün)

Sevgili arkadaşlar dün sabahtan bu yana pek ses çıkartamadım, buraya da yazamadım yorumlarınıza da yanıt veremedim. Birden fazla sebep vardı aslında ama tamamı da aynı noktada birleşti sonuç olarak: ciddi anlamda moralsizim, her açıdan. Cumartesi akşamından bu yana sağlı sollu bir şekilde alınan kötü haberler, ülkenin ve genel olarak insanımızın içinde olduğu durum bir yana, işyerinde günlerimin bu aralar duble stresli ve çok da fazla yoğun olması ayrı bir yana, evde de yaşadığımız gerilim öte bir yana konunca, regl öncesi sendromu (ve dün akşam itibariyle de regl başlangıcı huysuzluğu ve sancısı mancısı) bir araya gelince cidden içime kapandım. Yorumlarınız e-posta adresime düştü, hepsini okudum ama buraya girdiğimde hiç yanıt yazacak gücü bulamadım kendimde. Herkes böyle dönemlerden geçiyor zaman zaman, anlarsınız bilirsiniz siz de. Bu aralar bir sürecik idare edin siz beni, bir iki güne kalmaz nasılsa toparlarım ben bünyeyi. Düşünceli ve güzel mesajlarınız için çok çok çok teşekkür ederim en azından buradan, siz beni mazur görün bu ara.

Yine de buradaki listelerimi ihmal etmek istemiyorum, o nedenle de dünü ve bugünü buraya ekliyorum hemen:


121.gün
122.gün
07:45
3 adet wasa light kraker
07:45
3 adet wasa light kraker
 
1 dilim beyaz peynir
 
1 dilim beyaz peynir
12:45
6 kaşık kurufasulye
 
4 siyah zeytin
 
marul + kırmızı lahana + havuç
 
1 tatlı kaşığı bal
 
haşlanmış karnabahar
12:45
1 kase tarhana çorbası
15:15
1 kuru kayısı
 
1 dilim kepek ekmeği
 
1/2 ceviz
 
1 adet tavuk incik
16:30
sütlü kahve (şekersiz)
 
marul + kırmızı lahana + havuç
 
4 adet eti form light limon lifli bisküvi
 
1 kaşık koyu cacık
19:00
1 tavuk göğsü
 
1/2 zeytinyağlı biber dolması
 
salata
16:00
sütlü kahve (şekersiz)
 
2 kaşık yoğurt
 
 
20:30
2 parça bitter çikolata + 6 badem
 
 
22:30
2,5 kepçe çikolatalı puding
 
 

Dün için diyebileceğim tek şey, akşam sapıtmasaymışım iyi olurmuş! Tüm sorumluluğu regl canavarına yıkmak geliyor içimden ama bu o kadar da kolay değil tabii, kendi payımın da farkındayım. Buna rağmen, Leslie ile tepinmelerim sonucunda günlük kalori hedefimi sadece 170 kalori aşmış olmam bir mucize olsa gerek.

Bugün ise aynen gördüğünüz gibi... Akşam için bir planım vardı fakat son dakika gelişmeleri sonucunda kendimi o kadar bitkin ve ağzımı dahi açmayacak bir halde hissettim ki evde oturmanın (ve hatta şimdi - saat şu anda 21:00 olmak üzere - direkt yatağa girip uyumanın) iyi fikir olacağına karar vererek kendimi kendime dahi kapattım.

Akşam yemeği yememiş ve yemeyecek olmam pek iyi değil farkındayım ama ağzımı açıp su içesim dahi yok. Öyle işte... Şimdilik gideyim ben, daha iyi ruh halinde görüşmek üzere. :)

Hep sağlığımız yerinde olsun, gerisi bir şekilde hallolur diyoruz ya, gerçekten de öyle arkadaşlar: sağlığımız yerinde olsun da, gerisi gerçekten de bir şekilde hallolur, hallolacak!

Dipnot: Yazdığım yetersiz kaldı gibi geldi sonradan ekleyeyim hemen: vakit ayırıp okuyup ve düşünüp ilgilenip yazdığınız yorumları yanıtsız bırakmak hiç benlik değil, gerçekten kendimi biraz da suçlu ve mahcup hissediyorum bu konuda ama öyle de bir haldeyim işte! Siz bu haftacık benim kusuruma bakmayacaksınız, olur mu? Sevgiler, öpücükler.

14 yorum:

  1. Hadi biz bekliyoruz toplan gel
    Şule iyiyim sağol koşturma var yoğun yoksa iyi herşey
    Herkese sevgiler selamlar
    Nuray

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol nuraycım, öperim.
      şimdi gidip uyuyayım ben. yarın akşam daha bir iyi gelirim mutlaka ;)
      sevgiler.

      Sil
  2. Muhtemelen Sabah okursun bu yaziyi.kolay degil tabii.Bazen hersey üst üste geliyor hersey.
    Önümüzdeki gùnlerde kendini daha iyi hissedeceksin eminim.
    Biz burdayiz Nurayin dedigi gibi gidecek yerimiz mi var?
    Biz yazariz,sen zamanin olunca cevaplarsin canim hic sorun degil.Kendine iyi bak.Sabah güzel bir kahvalti yap,moralin düzelecektir.( benim öyle olurda :) )sevgilerle.Sule

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şuleciğim sözünü dinledim bugün ama yaramazca dinledim korkarım, güzel bir kahvaltı yerine standart bir kahvaltı yaptım ama sonrasında kendimi akşam saatlerinde şımartıp hiçbir isteğime hayır demedim. akıllıca olmadı belki ama kendimi iyi hissettim. yemenin verdiği bir mutluluk değil, daha ziyade rahat davranma mutluluğu oldu bu :)
      çok teşekkürler desteğin için, sevgilerle öperim.

      Sil
  3. Aslicim, cok dikkat et kendine!! Cok iyi anliyorum seni inan, bazen oluyor ve olmasida "saglikli bireyler" oldugumuzun göstergesi bence:) ama insallah cabucak gecsin diyorum! sana gülmek yakisir!
    kucak dolusu sevgilerle!
    nil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilcim çok teşekkür ederim!
      ben de dediğin gibi düşünüyorum aslında, mutsuz olmasaydık bu ülkede aralıklarla (hatta son zamanlarda belki de sık sık) sanırım "insan" olduğumuzdan dahi şüpheye düşmemiz gerekebilirdi.
      hep birlikte gülelim, benden de sevgiler & öpücükler.

      Sil
  4. Sevgili Aslı,
    Kendini strese kapip koyverme. Sağlık her seyden önemli. Bu linkte son aylarda bana cok faydasi olan bir adamin farkindalikla ilgili videosu var. Belki senin de ilgini çeker. Ilk 10 günlük programi da bedava denemek icin. Sevgiler

    http://www.ted.com/talks/andy_puddicombe_all_it_takes_is_10_mindful_minutes.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ekimcim çok kısaca bakabildim ama hafta sonu mutlaka dikkatlice inceleyeceğim. çok teşekkürler :)

      Sil
  5. sevgili arkadaşlarım, çok teşekkür ederim moral veren sözlerinize. günümüz pek yoğun bugün bir kez daha, ancak bakabildim sitemizi açıp da.

    iyi ki varsınız, gülümsettiniz beni.
    "geçti bile" diyelim, bu akşam ya da yarın sabah daha neşeli bir liste yazısıyla burada olacağıma eminim!
    sevgilerle.

    YanıtlaSil
  6. Ben de çok iyi hissetmediğim için dün buraya yazamadım. Çünkü sizlere de mutsuzluğum yansıyacaktı. Ama Aslı'cığım seni çok iyi anladım. Ara ara yaşıyoruz bunları, önemli olan çabuk toparlanmak. Şule'nin dediği gibi, güzel bir kahvaltı yap, hatta benim yerime de güzel bir şey ye:)) Faydası olur. Olmadı Nuray'ın dediği gibi bize gel, ben sana bi kahve yapayım karşılıklı içelim. Olur mu?:))))) Hepinizi öpüyorum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım sağlık sorunu değildir esracım, daha iyi misin şimdi? ara sıra silkeliyor hepimizi bu hayat herhalde ve sonra tekrar tutunuveriyoruz.

      bir hafta sonu atlayıp ankara'ya gelebilirim valla, neden olmasın! hiç belli olmaz, içeriz kahvemizi karşılıklı! ;)

      sevgiler, öpüyorum.

      Sil
  7. Asli,
    Hep sen bize enerji verecek degilsin ya biraz da biz sana verelim : )
    Bazi gunler gercekten insanin eli hicbirseye gitmeyebiliyor.
    Tarti icin sabirsizlanan sen 14 Mayis'i gecirdin, ozel gunlerin gecmesini bekliyorsun diye tahmin ediyorum.
    Bugun ben de eve dagilmis geldim, biraz Leslie ile yurudum iyi geldi.

    Guzel haberlerini bekliyoruz, cok cok sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. melekcim ne kadar iyi ve tatlısın, çok teşekkür ederim! :)
      şimdi sen dedin de fark ettim gerçekten de atlamışım "4.ayda ne oldum acaba" tartı festivalini :( yarın sabah tartılacağım ve yazacağım buraya da. hoş tabii bu akşamın bir ton yemeği herhalde etkisini göstermiş olacak ya ne yapalım artık, kaderimdir çekerim diyecek ve leslie'ye adayacağım kendimi herhalde :)
      sevgiler, iyi geceler!

      Sil