26 Ocak 2013 Cumartesi

13.Gün : Somon Yedim Mutluyum!

Bu diyet güzelmiş, ikinci bölümün listesini ilk gördüğümde oldukça çekinmiştim "aç kalacaz yarappim öğlene kadar!" diye ama hiç de korktuğum gibi olmadı.

İlk günden derse geç kalan öğrenci gibi, hafta sonu etkisiyle, biraz normalden geç uyandım (benim gibi EN GEÇ 7'de ayaklanmış olmaya alışık bir insan için saat 09:00'a doğru uyanmak tüm günü şaşırtmaya yetiyor da artıyor, söylemeliyim). Öyle olunca, kahvaltım da gecikti ve ben saat 10:00'da kahvaltımı yeni yapmıştım.

Dolayısıyla, öğle yemeğimi yiyebilmek için ara öğünü gözden çıkartmak zorunda kaldım. Ha, tam olarak da çıkartamadım çünkü saat 12:30 gibi hafiften karnım kazındı ve kendimi bir adet beypazarı kurusunu mideye indirirken buldum. Beypazarı kurusunu çok seviyorum, seviyorum elimde değil çok... Yedim yani. Pişman da olmadım, bu sayede 1 saat kadar durup öğle yemeğimi insan gibi hazırlayıp yiyebildim :)

2 yumurta + 1/2 kırmızı çarliston biber + "biraz" frenk soğanı ile şahane bir omlet yapılabiliyor, haberiniz olsun. Yanına bir adet çavdar ekmeği katıyorsunuz ve voila: afiyet olsun!

16:00 olduğunda ara öğün yiyeyim istedim acıkmamış olmama rağmen (yumurta şahane tok tutuyor, I LOVE YUMURTA!). Bir elma + 12 bademi yedim, üzerine su içtim 2 bardak kadar ve kulaklıklarımı takıp kendimi yağmurda yürüyüşe fırlattım attım. 50 dakika civarı güzelce yürümüş oldum, iyi geldi.

Akşam yemeği için kendi çapımda bir ziyafet planladım, sevgili diyet ortağım Ö.'in daha önceden bana yedirmişti ve bayılmıştım: fırında somon + hardallı patates salatası + salata - hardallı patates salatası (bunca diyet yaparken hardal ve patatesi öööööööyle soframa alacak göz tabii ki yok bende!).

TARİF:
Öğleden önce biraz tuz, bolca sarımsak ve azıcık zeytinyağı ile marine edip kapariyi de ekledikten sonra üstünü streçle kapatarak buzdolabında beklettiğim somonları 200 derece fırında 30 dakika bir pişirdim, sonra bir yedim, sonra bir doydum, sormayın gitsin! (Ö. sana ömrümün sonuna kadar duacıyım!) Yapınız ve yiyiniz. Ailece yemeğe dalıverdiğimiz için tabii ki fotoğraf çekmeyi gene atladım (atlamasaydım "yemek tarifi" olarak ayrı post eder ve fotoğrafıyla yayımlardım ama gene çok geç aklıma geldi fotoğraf çekmek. Ama bu bana tabii ki bir fikir verdi: bundan sonra diyete uygun yemek tarifleri de vereceğim bildiğim ya da bulduğum ölçüde.

Salataya da evde ne bulduysam koydum: marul, roka, domates, kırmızı çarliston biber, frenk soğanı, soya filizi. Üzerine biraz tuz ve bolca limon. Mis!!

İyi bir gün oldu. Şimdi kahve zamanı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder