27 Ocak 2013 Pazar

İrade şart!

Bana öyle geliyor ki diyet yaparken en büyük tuzak "yaaa bir lokma şundan yiyivereyim" ya da "nasılsa diyet yapıyorum, şunu bir yiyeyim diyete devam ederim" tarzından kaçamaklar. Disiplinli olmadan diyetin pek bir işe yarayacağını sanmıyorum (ki zaten daha önceki girişlerimden birinde yazdığım gibi, benim daha erken yaşlarımda yaptığım bir - iki organize diyet deneyimimin sonunu getiren de bu kaçamak merakı ve sonrasındaki "aaaaa az kilo veeeeeermişiiiğm" şaşkınlığı oldu. Halbuki ne şaşırırsın a kızım? Sen bozup durmadın mı diyetini? Oh olsun sana işte!)

Anlayacağınız, irade ve disiplin şart a dostlar, kardeşler, romalılar!

Bu kaçamakların önüne geçmek için benim yöntemim bu diyeti bir nevi oruç gibi düşünmek oldu. Yani, o diyet yapılacak ve dışına çıkılmayacak arkadaş! Bir de bir hedefim var elbet, şu kiloları verince olacağını düşündüğüm, olmasını istediğim, olmasını sağlayacağım bir şey var. Bunu kendime ifade etmek dahi henüz mümkün değilken başkalarına itiraf etmem imkansız, o nedenle kimse sormasın derim. S-Ö-Y-L-E-M-EM!

Bu disiplini sağlamak için de bir şey yapıyorum elbette, desteksiz olmaz:

Bir excel dosyam var (daha önceki girişlerimdeki tablolar da o dosyadan zaten). İrili ufaklı, diyete uygun ya da diyete aykırı her ne yersem yiyeyim, büyük bir dürüstlükle oraya yazıyorum. Eğer dışına çıkmışsam zaten yazarken ve de yazdıktan sonra bakarken sıkılıyorum. Böylece, o dosyaya yazmak istemeyeceğim hiçbir şeyi yemiyorum.

İşe yarıyor benim için, denemenizi tavsiye ederim gençler. ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder