12 Şubat 2013 Salı

Metabolizmalar hızlansın anacım!

Malumunuz, bugün depresif olduğum için (bkz. bir önceki postum) pek aklıma gelmedi ilk anda yazmak ve fakat ama lakin önemli (benim için önemli) bir durum daha var: 3 sevgili insan daha başladı diyete dün ve bugün öğrendiğim üzere. Ne kadar insan o kadar destek: süper!

Mesela az önce bu 3 sevgili insandan biri olan pek sevgili adaşım kloncan kişi bana tivitör üzerinden destek ve moral vererek kafamı toparlamama yardımcı oldu, üstelik de Mehtap Hn'ın geçmiş postlarından birini bulup çıkartarak şahane bir metabolizma hızlandırma çayı tarifi verdi bana. Hemen şuraya alalım onu da:

Metabolizma Cayi:
1 buyuk elma, kabuklariyla birlikte, sadece 4'e bolunecek
1 limon 4'e bolunecek
1 tatli kasigi kara biber (tane olarak, sakin toz halde koymayin, icemezsiniz)
1 cubuk tarcin
4-5 adet karanfil

3 litre suyun icinde, su 1.5 litre kalana kadar kaynatilacak.. limonlari ve elmalari (karabiberleri degil) ezebilirseniz iyi olur. oksurugu de iyi gelir bu arada.. tadini iyilestirmek isterseniz, ihlamur ekleyin biraz..

Benim karabiberle ilişkim kötü olduğu için ona bir alternatif bulabilir miyim diye araştırmam gerekiyor (çiğ karabibere alerjim var ama pişmişi sadece boğazımı kısa süreli kaşındırıyor, belki idare edebilirim, bilemiyorum şu anda). Ama alerjisizler deneyebilir sanırsam ki - hem öksürüğe de iyi geliyormuş bak şimdi ortalık öksürükten geçilmiyorken ilaç niyetine içmeli diyorum!

Ayrıca dün itibariyle aramıza katılan canımıniçi pek sevgili kuzenim S. ve güzeller güzeli arkadaşım sevgili D. de hoşgeldi sefa geldi, pes etmek yok kızlar, hep beraber vereceğiz o kiloları!!

D'cim, Cumartesi günü yürüyüşümüzde görüşürüz ;)

Evet yav bir adet arkadaş morali ile bir adet ağrıkesici ile bir kupa kahve insanı depresyondan çıkartabiliyormuş, test ettim onayladım!

5 yorum:

  1. Bu metavolizma çayını ne zamanlar ve ne kadar içmemiz gerekiyormuş Aslıcan ?

    YanıtlaSil
  2. aha işte bununla ilgili bir fikrim ya da bilgim yok canım tam olarak (kendim daha uygulamadığım ve zaten karabiberle ilişkim sakat olduğu için o kadar dikkat etmemişim şimdi fark ettim). ama sanırım bunu bir gün içinde içebiliriz.

    soğuk olarak da içtiğini söylemişti mehtap hn'ın yorumlarında şule (diyet arkadaşlarımızdan kendisi!) gün içinde içmende herhalde zarar yoktur diye düşündüm. linke tıklayıp yazının orijinalini okusana hele bir.

    YanıtlaSil
  3. Yemeklerden sonra günde 3 kere gibi bir şeydi galiba sultanum

    YanıtlaSil
  4. Saolun guzeller. Arastiriciimm :)

    YanıtlaSil